'아침에 주스' Analysis of Marketing Concepts


마케팅 컨셉

아침에 주스 - 제주 감귤 

*제주감귤 제품 선정이유

- 감기를 예방하는 감귤의 효능과 100% 과즙인 무가당 음료라는 점을 마케팅 강점으로 활용
- 여러 TV 방송 촬영지로 유명한 '제주도' 를 활용한 마케팅
1. 상큼함

- 아침의 주스가 내세우는 콜드체인시스템을 어필하여 신선도와 상큼함을 강조.
- 타 기업 광고 방식 ( 자몽소다 ) >> 상큼한 이미지를 연애의 설레임과 연관시킴


2. 사회적 기업

- 기부와 선행을 많이하는 서울우유의 사회적 기업이미지와 온국민의 건강을 생각하는 기업이념과 결부, 또한 국민들의 건강을 생각하는 무가당 음료와 감귤의 효능을 중점으로 마케팅

3. 아침 서포터

- 직장인들에게 간단한 아침식사로 대체가능한 제품 타겟으로 나온 제품인 만큼 아침을 서포터해주는 이미지를 만듬. 타겟 층의 범주를 확대하여 서울우유 이념에 맞게 온 국민이 즐길 수 있는 이미지를 구축함.
- 농협 제주감귤 : 국민 비타민 이미지 > 아프고 피로할때 감기일 때 (광고 내용 中)

Personal Opinion

 아침에 주스 aims to over Thirty's ( Working people) as their costumers. However, In order to get a broaden customer range, They should consider a different and creative way to touch the consumers. Among the marketing concepts I mentioned above, I'd focus on the '3. 아침 서포터' concept. Speaking of the concept '1. 상큼함' is too cliche. Many company have used similar concepts already.
 When it comes to the solutions on this, We could tackle it is that 제주감귤 has no extra sugars which means They have 100% natural squeezed juice. As people usually think that They are more likely to have some chocolates when they feel the lack of sugars in their body. But I want to convert this common thinking. Let people seek this Juice as much as they want chocolates.   
Reference

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